האם הצורך שלי נענה, באישי עסקי ובכלל?
מי מכם שמכיר או שמע על תיאורית ההנעה של מסלאו - (Maslow's hierarchy of needs)
במבנה הפירמידה של מסלאו, יש 5 רמות צרכים פיזיולוגיים:
️ צורך בביטחון ויציבות
️ צורך בהשתייכות
️ צורך בהערכה חברתית
️ צורך במימוש עצמי.
ויש כמובן את מודל הארבעון (טטרהדרון)
(Need design Tetrahedron)
שהוא מבוסס על פירמידת הצרכים של מסלאו, שכולל ארבעה משולשים שיוצרים מבנה תלת ממדי שכל משולש מייצג תחום ידע מסוים. בעצם תרגמו את המודל של מסלאו לארבע:
️ חווית משתמש
️ טכנולוגיה
️ עיצוב
️ תקשורת
הרי מה שיוצר את הבידול שלנו למוצרים שנותנים המתחרים /קולגות שלנו, זה הערך שמקבל הלקוח, מוצר שעונה על הציפיות שלו.
שני אלו מהוות את הבסיס לכך שהלקוח יבחר במוצר שלנו. זאת הסיבה גם שחברות גדולות עורכות סקרי שביעות רצון לקוח. זאת על מנת לשפר ולשדרג את המוצר או השירות.
ומה קורה בארגונים? האם סקר שביעות רצון העובדים קיים בכלל? – לא בטוחה.
כשאני משחקת עובדת מול מנהל בארגון (בסימולציה), שיש לה צורך בביטחון ויציבות, צורך בהערכה מהמנהל שלה, וכמובן צורך בפירגון על עבודתי (מימוש עצמי).
אני מאפשרת לו לקבל את הערך המוסף שלי כשחקנית ניטרלית – שזה "חווית המשתמש" על ידי המשוב שלי. (שוויי ערך לחוויית המשתמש במוצר).
מה אמר / עשה המנהל שענה לי על הצורך בהשתייכות ומימוש עצמי?
מה הרגשתי בתור העובדת מול המנהל?
באיזה אופן חוויתי את המנהל במהלך השיחה?
מהן הנקודות שעזרו לי להרגיש שהצורך שלי בביטחון והערכה נענו?
לכל אחד מאתנו קיימים הצרכים שמסלאו מציין. גם כעובדים וגם כמנהלים.
ברגע שמתנסים ומקבלים את הזכות לשמוע משוב סובייקטיבי; מה מרגיש הלקוח /העובד שלך - אתה מתעצם.
וכשאני זוכה להעצים את המשאב האנושי בארגונים – אני מלאת סיפוק! וזה בשבילי WIN WIN