על מיומנויות 'רכות' וקסם אישי

לשפר את התפוקה והמוניטין בארגון – על מיומנויות 'רכות' וקסם אישי

לא כל אחד ניחן בקסם אישי.
קסם אישי. על פי האקדמיה ללשון העברית: (קִסְמָה או כריזמה) היא תכונה המתארת אדם בעל קסם אישי, יכולת שכנוע וכישורי תקשורת בין-אישית.

ישנה סברה הטוענת שבד"כ אנשים כריזמטיים מצליחים בעסקים.
האם זה בגלל שיש להם באופן טבעי גם כישורים בתקשורת בין - אישית?

ואם לא לכולם יש את זה? – אפשר לאמן אותם ורוב האנשים קוראים להם פיתוח "מיומנויות רכות".

אני באופן אישי חושבת שהמילה "רכות" – מקטינות אותן.
הרי המיומנויות הללו הן אבן הדרך.

המיומנויות הללו הן כל כך משמעותיות וקריטיות לכל מנהל ולכל עובד ולכל ארגון. הן אלו שמשנות את חוקי המשחק.

אתמול נפגשתי עם מנהלת למידה של קופ"ח ידועה, ששיתפה אותי בשיקולים שההנהלה עושה בין
לבין Nice to have
Must have
ואני הבנתי ממנה שכל מה שקשור למיומנויות הללו שהן, הבסיס (!) נדחקות הצידה! שמים על ראש התורן את כל השאר וחבל, כי זה מה שהארגון צריך, ועל זה ניתן לבנות את כל השאר. לדעתי.

יש מנהלים מעולים עם הערכות ביצועים פנומנליות, אבל הם נכשלים בגישתם לעובדים שלהם וביחסם אליהם ההתנהגות לוקה בחסר תקשורת תביא ליחסים רעועים ותשפיע על איכות העבודה.

מנהל מצליח בעיני הוא לא רק כריזמטי אלא כזה שיראה גם את האנשים השקופים בארגון ויתייחס אליהם, שלא לדבר על העובדים תחתיו.

ישנה חשיבות לא רק לחזון המקצועי, האסטרטגיה השיווקית וניהול התקציבים בחכמה.

יש לדאוג לא' - ב'. לבסיס. וכמו כל מיומנות – גם את מיומנויות התקשורת ה"רכות" ניתן לפתח. זה דורש תרגול אבל...
אם תשקיעו בסדנאות מיומנויות תקשורת. זה ישתלם לכם!
:
 אתם תעלו את שביעות רצון המנהלים, שירגישו שרואים אותם

 יחול שיפור בביצועי העובדים.
 התפוקה שלכם בארגון תעלה.
 יעלה גם המוניטין!